lørdag 9. mai 2009

Hagen min




Her er det 2 nærbilder av vakre blomster i min hage. Den ene er kjøpt, stolt og praktfull, mens den andre er vill & vakker..like vakre på hvert sitt vis;)
Det siste bildet er fra fjellet i hagen, som vi gravde fram i 2007, og murte opp et fuglebad og noen hyller til å ha krukker på. Rundt og innimellom har vi plantet stauder jeg syns er vakre, så som;
pioner, Løytnants hjerte, nelliker, en rododendron, karpatklokke, fagerfredløs og takløk, samt nydelig ormegress;)
Dette bedet ble temmelig stort og rommer mye. Målet var å ha gamle stauder som minner meg om min bestemors hage, samt å ha forskjellige farger og at blomstringen skulle vare hele sommeren..og ikke minst noe som tåler vinteren her på indre Østland
Ved siden av dette bedet har vi et uregjerlig hjørne på tomten som vi har plantet en søyleosp og rundt; krypfuru. Kryp furuene knipes hver vår og nå har det blitt et tett og fint hjørne på tomten, og i midten en stolt og rank søyleosp;)
Vi har også ved siden av dette, satt opp en hvitmalt Risørbenk.
Alt i alt syns vi dette har blitt et vakkert hjørne på tomten. En tomt som fra før var uplantet (bortsett fra 2 vakre pryd(?)furuer) og en flott stor og vid Tuja
Jeg har dessverre ikke mange bilder av hagen, men det kommer;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar