onsdag 3. juni 2009

Anbefales!!!

Jeg leste for en tid tilbake boka "Bienes hemmelige liv", 
og falt helt for denne historien
..nok en gripende bok, som bygger på rasisme. 
Idag var jeg å så filmen, og den var like bra!!
Kjente igjen så mye fra boka at jeg syns jeg hadde sett filmen før!! 
-Og det er bra filmatisering!!
Tror ikke det var et tørt øye i salen (som besto av 95% kvinner)

 
Anbefaler både bok og film på det varmeste!!!
BIENES HEMMELIGE LIV er en rørende film om søken etter kjærlighet, familie og det å ha et sted å tilhøre. Handlingen foregår i Sør Carolina i 1964 da loven om "borgerrettigheter for alle" ble signert. Fjorten år gamle Lily og hennes husholderske Rosaleen å rømme fra Lily's brutale far og søker tilflukt hos tre birøkterkvinner.
Som eier av en vellykket biefarm, er August Boatwright familiens overhode og styrer med en fast, men kjærlig hånd. Sammen med sine to søstre June og May lever de et fredfylt liv inntil Lily og Rosaleen plutselig dukker opp på døren. Lily danner et helt spesielt bånd til disse kvinnene, og deres unike personligheter hjelper henne komme over tapet av sin egen mor. I dette varme kvinnefellesskapet finner Lily kjærlighet, trygghet og svar på fortidens gåter, og med summende bier og en svart madonna i bakgrunnen staker hun forsiktig ut en ny fremtid. Filmen er basert på romansuksessen av Sue Monk Kidd, som har solgt godt over 100.000 eksemplarer i Norge.

3 kommentarer:

  1. Da skal jeg nok lese den,har sett boken i butikken man har ikke kommet lengre.Hektiske dager men skal nok ta det igjen når ferien nermer seg.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ser du ønsker å bli medlem av Nib. Dessverre synes vi det er for lite interiør i bloggen din til at den kan karakteriseres som en interiørblogg. Men du er velkommen tilbake en annen gang hvis du bestemmer deg for å skrive om interiør.
    fru pink for Nib

    SvarSlett
  3. Hei!

    Jeg har også lest boka, men har ikke hatt ønske om å se filmen fordi jeg er redd for at den ikke svarer til forventingene. Kanskje jeg får låne den når den kommer på DVD!
    Boka var veldig gripende!

    SvarSlett