onsdag 4. november 2009

Frustrasjoner rundt svineinfluensaen


Som så mange andre i disse dager er også min yngste syk.
Er jo selvsagt LIVREDD for denne svineinfluensaen, men håper vi får vaksinen snart.
Sønnen min har astma og er derfor i risikogruppa..
Det som virkelig frustrerer meg og som gjør meg redd er
tregheten i det å få nok vaksinerer til alle og et rotet køsystemet.
Jeg syns det hele virker merkelig..
den Norske stat visste jo om at svineinfluensaen skulle komme,
slik at bestilling av vaksiner kunne gjøres i god tid.
Det samme med køsystemet 
Massevaksinasjon kunne blitt gjort i feks
forsamlingslokaler og idrettshaller istedetfor hos fastlegen
Slik tror jeg man kunne man blant annet unngått hysteriet som sprer seg blant oss,
tyveri av vaksiner og for sen vaksinasjon for noen stakkarer som måtte gi tapt.

Det er nok fullt mulig at jeg tenker at
"alt kan gjøres mye enklere" og "hvorfor skal alt være så vanskelig"
Og det innrømmer jeg så gjerne;)



6 kommentarer:

  1. Det var allerede mye snakk om svineinfluensaen tidlig i sommer, og etter som jeg har forstått var det bestilt vaksiner for lenge siden. Jeg synes det er vanskelig å forholde seg til noe som blir hauset så opp som dette har blitt. Hadde endelig legene kunne vært enige så hadde det vært mye enklere. Men det er de jo ikke. Klart forlk blir engstelige, særlig de som er eller har familie i risikogruppen.

    Jeg tar det hele med ro, og skal heller ikke vaksinere meg. Kan hende jeg må bite i det sure eplet og innrømme at denne gangen ble jeg syk, men det vil tiden vise. Jeg pleier ikke få alt det som går blant folk, verken oppkast eller influensa.

    SvarSlett
  2. Huffja, dette er ikke så lett! Problemet er vel hovedsakelig det at vaksinene ikke har vært ferdig utviklet og produsert før nå - dessverre. Skjønner godt at du blir engstelig med familie i risikogruppen da. Håper det går bra likevel :))

    SvarSlett
  3. Heilt einig med det! Er som om eg skulle sagt det sjølv. God betring til minsten din!
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  4. Uff da ! Så leit at minsten har blitt syk, men da må du tenke positivt! Hvis det er 2% som får problemer er 98% som takler sykdommen bra. Dette går nok greit skal du se, men skjønner at du er engstelig ! Pass godt på dere! Stooor klem fra meg!

    SvarSlett
  5. Skjønner godt at du er engstlig, er nok litt det selv også...
    Vi får håpe det beste,og riktig god bedring til minsten:)

    SvarSlett
  6. Takk for besøk på bloggen min!
    jo,då! Her er det størsten som ligg strekk ut! men...me veit jo ikkje kva det er! Ho nyt dagane og er passeleg sjuk, kan eg få brus? Chips? Sikkeleg lang lørdagskveld med passseleg feber!
    Håpar alt går vel med minsten din- tru det du!Det kan hjelpe!
    God betring!

    SvarSlett