søndag 20. desember 2009

4. søndag i advent


Så var den 4. søndagen i advent her
Førjulstiden går fort
og selv om man tenker at man ikke skal stresse
så blir det alltids noe man syns
 man ha på plass


Dørkransen jeg fikk i 40 års- gave;)

  Aldri en jul uten
strull/krumkaker,
negerboller/risboller
(kremt..ikke rasistisk, men vi sa bestandig negerboller før..),
julekake,
kransekake
og
smultringer!
Har også innført en ny tradisjon,
nemlig
brente mandler
mmm;)


Forseggjorte pakker skapes,
-selv butikkene pakker vakkert for tiden!!






1/2 pris på julepynt
i flere butikker nå
Tingene over er fra Nille


"Ristekuler" har
alltid
fasinert meg!


Godt å være hund
mmmm..
ligge inne i varmen

Ute er det 15 kalde og det snør

Herlig
julestemning!

Ønsker deg som kikker innom en
flott
4. søndag
i
advent!
PS! Bilderaset skyldes at kameraet har kommet til rette igjen;)

12 kommentarer:

  1. Hei på deg! Kjempeflotte bilder og masse julestemning inne hos deg. Og vovsen bare jo bare utrolig søt, ser ut til at den koser seg skikkelig og tar ting med ro. Hadde jeg bare klart å lære av den, hihi.
    Kjøkkengardinene mine er veldig lik kjøkkenhånklær og det var også meningen, men jeg var så heldig å finne disse dukene på Uldvarefabrikken her på Lillehammer og de passet helt perfekt med unntak av den ene som jeg måtte legge opp litt.
    Ønsker også deg en flott søndag!

    SvarSlett
  2. Herlig julestemning hos deg ! Noe så nydelig som det siste bildet! Vi skal se på valp i morgen!
    Gleder meg til det;) Ønsker deg en strålende søndag i vinterlandet! Klem fra bestemor!

    SvarSlett
  3. Så bra at kamera er i hus:) Mange flotte bilder og favoritten var selfølgelig søtnosen som koser seg:)
    Skal si du baker:)
    Skikkelig julestemning med snø og kuldegrader. Vi har -7 og kuling!! brr..
    Kos deg videre, klem fra meg:)

    SvarSlett
  4. ehhh..Skal ikke skryte på meg at jeg baker alle slagene selv da;))

    SvarSlett
  5. Sne skulle vi og hatt, men neida. Slike "ristekuler" er jul, og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte meg en her en dag. Jeg sto og vurderte det. Ellers er alt i rute her. Jeg spiller Hanne Krogh og nynner julesanger. Siden frøkna og jeg har hatt vaskehelg, så skal vi unne oss kjøpmiddag i dag.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Så koselig julestemning det var hos deg :) Det er fort gjort at det blir litt stress i førjulstiden, men det blir jul selvom ikke alt er helt 100 % :)
    Herlig hund du har!
    Ønsker deg en fin 4.søndag i advent. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  7. Tusen takk for koselig hilsen . Du har en nydelig blogg med så mye fint å se på.
    Kommer innom for å følge med bloggen din videre og :)Og ja tibber er skjønne vet du :)
    Ha fine dager fremover :)

    SvarSlett
  8. Så fine bilder. Topp julestemning ser det ut til. Det finns ting det er verdt å stressa litt for.... når det verkleg betyr noko, enig i det !!! Mi yngste datter hadde laga risboller til kaffiselskapet vi hadde og så gløymte me dei heima i huset. Jaja, me koser oss no med dei me, og har ganske mange.... Ha det godt !!

    SvarSlett
  9. mange stemningbilder hos deg,- koselig å få se...
    ja ristekuler er det absolutt noe magisk over!!
    riktig goood jul!!
    klem, magny

    SvarSlett
  10. For en skjønn liten hund! :)

    Takk for hyggelig besøk på Glassveranda! Ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nyttår!

    Juleklem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  11. Negerboller, hihi har ejg aldri hørt før men minsten her kalte sjakkrutene for Obama kjeks....

    Godt å ha kamera tilbake, kos bilder likte spes godt det med den nydelige hunden ;)

    Klem

    SvarSlett
  12. hei min venn -

    masse julestemninger her hos deg - herlig!
    Innom for og ønske deg og dine en fin julefeiring - kos dere masse!
    GOD JUL - moaklemmer

    SvarSlett